رفتار با شوهر

by | مهر 6, 1402 | رابطه زن و مرد | 0 comments

طرز رفتار با شوهر عصبی

طرز رفتار با شوهر عصبی یکی از معضلات افرادی است که همسر آنها خیلی زود از کوره درمی‌روند. شاید از خانمی شنیده‌اید که گفته است همسر من بسیار خوب و عالی است فقط ای کاش می‌توانست خشم خود را کنترل کند. ازدواج با مردی عصبانی غیرعادی نیست، اما زمانی که عصبانیت او شروع به تأثیرگذاری بر شما کند و منجر به استرس، اضطراب و ناامیدی شود، مشکل ساز است. اگر به موقع بررسی نشود، می‌تواند رابطه شما را خراب کند.

تاثیرات زندگی با شریک عصبانی

هنگامی که شوهر یا شریک زندگی شما اغلب عصبانی به نظر می رسد، می تواند تأثیرات زیادی بر رابطه شما داشته باشد، از جمله:

  • انتقاد و آسیب به احساس امنیت و اعتماد
  • ترس از صدمه دیدن
  • احساس دوری از همسرتان
  • غم، تنهایی و اضطراب
  • آسیب به عزت نفس
  • افزایش وسوسه های جنسی
  • افزایش مشروبات الکلی، قمار و سایر رفتارهای اجباری
  • دعواهای مکرر

راهکارهای ماهرانه برای طرز رفتار با شوهر عصبی

اگر واقعاً همسر خود را دوست دارید و می‌خواهید رابطه عاشقانه خود را حفظ کنید، راه‌هایی برای طرز رفتار با شوهر عصبی پیدا خواهید کرد. این نکته را باید بدانید که خشم نیز یک احساس است که همه افراد آن را تجربه می کنند ولی اگر شوهر شما کسی است که نمی‌تواند خشم خود را کنترل کند و باعث دعوا می‌شود، مطمئناً باید اطلاعات بیشتری در زمینه روان‌شناسی مردان بد اخلاق به دست آورید و دنبال راهکار اساسی و مناسبی باشید. با خواندن این نکات برای مقابله با شوهر عصبانی و حفظ رابطه خود، به خود و رابطه کمک کنید.

تکنیک طرز رفتار با شوهر عصبی
تکنیک-طرز-رفتار-با-شوهر-عصبی

صبر و شفقت داشته باشید

زمانی که همسرتان برای چندمین بار در روز خشمگین و عصبانی می‌شود و به شما حمله می‌کند، کنترل احساسات غیر قابل انکار دشوار است، اما سعی کنید در این روند آرام بمانید. صبر و شفقت را تمرین کنید. کلید برخورد ماهرانه با عصبانیت شوهرتان، حفظ آرامش است. اوضاع را آرام کنید. در چنین مواردی از هجوم کلامی به عنوان پاسخی به خشم او اجتناب کنید.

نمایش خشم عموماً یک تماس برای کمک است و پشت این ابراز خشم یک نیازی نهفته است که باید آن نیاز را به درستی شناسایی کنید تا بتوانید رفتار مقابله‌ای سازنده‌ای داشته باشید. اگر خود شما قادر به شناسایی نیاز نهفته در پشت نقاب خشم و عصبانیت همسر خود نیستید مشاوران فردی و خانوادگی ماهر می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

شما عزیزان می‌توانید از متخصصین مرکز مشاوره زیما کمک بگیرید.

ارتباط سازنده داشته باشید

در هنگام عصبانیت همسر خود، کمی مکث کنید و فکر کنید که چگونه می‌توانید با استرس شوهر عصبانی به گونه‌ای کنار بیایید که موضوع را بیشتر تشدید نکند و خشم شوهرتان را به شیوه‌ای محترمانه و سازنده برطرف کنید. بلوغ و تفاهم اساس ازدواج موفق است. احساسات شوهرتان را با عمیق‌تر کردن نیازها و تجربیات او تأیید کنید. افکار شریک زندگی خود را بشناسید و به شیوه‌ای تأمل برانگیز با آنها مقابله کنید.

همچنین ممکن است لازم باشد در مورد رفتار خود فکر کنید، زیرا مواقعی وجود خواهد داشت که اعمال شما می‌تواند دلیل عصبانیت او باشد، اما شما از آن خبر ندارید. در طرز رفتار با شوهر عصبی، با خود و همچنین با شوهرتان صادق باشید، و به جای داد و فریاد و تهدید و هموار کردن راه برای انتقاد منفی، با درک سازنده با آن برخورد کنید.

از ذهن خوانی خودداری کنید

ممکن است چند ماه یا چند سال از ازدواجتان بگذرد در هر صورت، شما دلیل اصلی عصبانیت شوهرتان را نمی‌دانید، حتی اگر تصور می‌کنید که او را به خوبی می‌شناسید. در هنگام عصبانیت لازم نیست که برای خود فرضیه مطرح کنید بلکه از او سؤالات معقول بپرسید و سعی کنید علت او را درک کنید. ذهن خوانی فقط اوضاع را بدتر می‌کند، زیرا شما هرگز به یک نقطه مشترک نمی‌رسید و شوهرتان را برای همیشه عصبانی می‌کنید. در این گونه مواقع بهتر است بپرسید، ارتباط برقرار کنید و او را بفهمید.

البته شما می توانید مهارت تحلیل متقابل را آموزش ببینید که بر کیفیت رابطه شما تاثیر شگرفی می گذارد برای شرکت در دوره بر روی کلمه “دوره آنلاین تحلیل رفتار متقابل” کلیک کنید.

تعداد و میزان عصبانیت شوهر خود را جدی بگیرید

عصبانی شدن یک احساس طبیعی در هر فردی است که آن را درک و تجربه می‌کند؛ ولی اگر همسر شما این حس را به طور مداوم و در فاصله زمانی کمی دارد، طبیعی محسوب نمی‌شود. در نهایت، خشم ممکن است به الگوی رفتاری تبدیل شود که شکستن و مقابله با آن برای شما دشوار خواهد بود. زمانی که زن و شوهر عادت به خشم و عصبانیت پیدا می‌کنند، امکان بازگشت کمی وجود دارد یا اصلاً وجود ندارد. توصیه می‌شود اگر همسر شما زود عصبانی می‌شود الگو را بشناسید و به عواملی که منجر به طغیان او می‌شود توجه کنید. به تعویق انداختن آن می‌تواند پایه‌های ازدواج شما را متزلزل کند.

با هر عصبانیت شوهر خود نجنگید

در طرز رفتار با شوهر عصبی بیهوده است که وقت و انرژی خود را برای نبردهایی که نمی‌توانید برنده شوید هدر دهید. در یک ازدواج، می‌توان هزار موضوع را برای عصبانیت پیدا کرد. شما باید آنهایی را انتخاب کنید که ارزش جنگیدن دارند. قرار است شما و شوهرتان چندین اختلاف داشته باشید، اما دعوا کردن برای هر یک از این تفاوت‌ها عملی و رفتار بالغانه‌ای نیست.

فعالیت‌های آرامش بخش را تمرین کنید

زوج‌هایی که با هم فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند خاطرات مشترک زیادی دارند و بیشتر احتمال دارد که با هم بمانند. اگر همسرتان دائماً عصبانی است می‌توانید فعالیت‌های خاصی را انجام دهید که استرس شما و او را کاهش دهد و همچنین زمان بیشتری برای گذراندن با هم به شما بدهد. در کلاس‌های مدیتیشن یا یوگا ثبت‌نام کنید و فعالیت‌هایی را پیدا کنید که برای هر دوی شما مفید باشد و در عین حال به شوهرتان کمک کنید خشم خود را کنترل کند.

کمک حرفه‌ای دریافت کنید

سرزنش کردن همدیگر، ایجاد احساس گناه، شرم و عصبانیت‌های شدید ممکن است منجر به استرس شدید و درماندگی شود. در چنین مواردی با شریک زندگی خود در مورد دریافت کمک حرفه‌ای از زوج درمانگر صحبت کنید. به دنبال یک مشاور خانواده باشید و یک قرار ملاقات رزرو کنید. یک شخص سوم متخصص ممکن است دیدگاهی عینی به شما ارائه دهد که به شما در بازسازی استحکام ازدواجتان کمک کند.

اگر دنبال متخصص با تجربه در زمینه خانواده می‌گردید می‌توانید از مشاوران زیما کمک بگیرید. برای رزرو وقت می‌توانید اینجا کلیک کنید.

روانشناسی مردان بد اخلاق

برای یادگیری بهتر طرز رفتار با شوهر عصبی دانستن روانشناسی مردان بد اخلاق نیز به شما کمک خواهد کرد. بد اخلاقی به شدت مسری است و رفتارهای شما را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما برای اینکه بتوانید به طور مؤثر با بداخلاقی و عصبانیت همسر خود مقابله کنید باید علت بداخلاقی را جست و جو کنید.

یادگیری طرز رفتار با شوهر عصبی
یادگیری-طرز-رفتار-با-شوهر-عصبی

آسیب‌های دوران کودکی

نحوه تربیت و برخورد با افراد در سن کودکی اهمیت زیادی دارد؛ زیرا اگر به درستی انجام نشود پایه اختلالات و مشکلات رفتاری در بزرگسالی را بنا می‌کند. یک شوهر عصبانی و بداخلاق ممکن است در دوران کودکی آسیب دیده باشد و نیازهای عاطفی او به درستی پاسخ ندیده باشد و یا حتی سرکوب شده باشد که این احساسات سرکوب شده در سن بزرگسالی خود را با عصبانیت بروز می‌دهد.

داشتن نیازهای جسمانی

به طور طبیعی هر فردی که به اندازه کافی خواب دریافت نکند و گرسنه باشد دچار بدخلقی و تعارض می‌شود. برای داشتن خواب کافی احتیاج به برنامه‌ریزی درست دارید که همه افراد خانواده باید در این مسیر به هم کمک کنند.

داشتن نیاز جنسی

نیاز جنسی مردان بر خلق و خوی آنها به شدت تأثیر می‌گذارد اگر این نیاز به صورت لذت بخش برطرف نشود موجب می‌شود تا شوهر خود بداخلاق و عصبانی شود پس نیاز جنسی شوهر خود را جدی بگیرید و برای یادگیری طرز رفتار با شوهر عصبی آن را برطرف کنید.

تأثیر عوامل بیرونی

بعضی مواقع همسر شما به خاطر مشکلاتی که در طول روز با آن دست و پنجه نرم کرده است عصبانی و پرخاشگر شده است. روز سختی را پشت سر گذاشته و یا مشکلات اقتصادی باعث ضعیف شدن اعصاب او شده است. این موارد که باعث به وجود آمدن استرس و اضطراب در مرد می‌شود بسیار در کج خلقی و بداخلاقی او تأثیر گذار است.

کلام آخر

برای داشتن رابطه بهتر و به دست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه طرز رفتار با شوهر عصبی به شما پیشنهاد می‌کنیم که مطالب آموزشی اشاره شده در ذیل را مطالعه نمایید.

برای جلوگیری از دعوای زن و شوهر چه کنیم

نشانه های رابطه عاطفی ناسالم

رفتارهایی که رابطه رو نابود میکنه

منابع

Skilful Ways To Deal With An Angry Husband 10

Coping With An Angry Husband

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *