چگونه بفهمیم پسری عاشق ماست؟

by | آبان 24, 1400 | رابطه زن و مرد | 0 comments

عاشق شدید اما نمیدانید چطور بفهمید او هم حس متقابلی به شما دارد؟ با كسی آشنا شدید یا نامزد کرده اید تا در نهایت ازدواج كنید، اما شك و تردید به سراغتان آمده و از خودتان میپرسید واقعا این فرد، عاشقم شده؟ وقتی مردی شما را دوست دارد، این علاقه را در گفتار و رفتارش نشان میدهد. ولی گاهی، ممکن است یک فرد، به هر دلیلی، عشق خود را به شما ابراز نکند. اینجاست که زبان بدن و سنجش رفتارها ونشانه ها، به کمک شما می آید. زیما در این نوشته، به معرفی نشانه های عاشق شدن مردها میپردازد.

آنچه در این نوشته میخوانیم

علاقه خود را بی اختیار از طریق زبان بدن نشان میدهد!

وقتی مردی عاشق شماست، تمام بدنش به سمت تو هدایت میشود. بدن انسان‌ها ناخودآگاه به سمت «نیت» یا موضوعی که مورد علاقه آنهاست هدایت میشود. به طور مثال جهت پاها و بدنش به سمت شما متمایل میشود . اگر پسری به شما علاقه داشته باشد، نمیتونه تمایلش رو برای لمس تو حفظ کند (البته اگر معذورات مذهبی، خجالتی و اجازه شما دست او را نبندند). لمس فیزیکی بازتابی از نزدیکی یا تمایل به نزدیکی روحی است.

تلاش می کند که عشق خود را به شما نشان بدهد!

برای شما وقت صرف میکند. دوست دارد شما را ببیند و صدایتان را بشنود. برای دیدن و صحبت کردن با شما هر کاری میکند و شما جزء اولویتهای زندگی او هستید. در ابتدای رابطه، خیلی کنجکاو است و می‌خواهد درباره شما بیشتر بداند به همین دلیل، برای قرار گذاشتن با شما برنامه‌ریزی می‌کند. حتی بعد از اینکه کنجکاوی‌هایش به پایان رسید و به اندازه کافی درباره شما اطلاعات کسب کرد، باز هم مشتاق دیدن شماست.

tptdQ8FbGRgzJsniWNQqeC
چگونه بفهمیم مردی عاشق ماست؟

 به جزئیات مربوط به شما توجه می کند

 چیزهای کوچیک را درباره شما به خاطر می آورد. حتی ممکن است بتواند کوچکترین تغییرات در ظاهر شما را تشخیص دهد به طور مثال وقتی موهایتان را کمی کوتاه میکنید، یا حتی عطرتان را تغییر میدهید متوجه میشود. بر اساس حالات چهره تان متوجه وضعیت روحیتان میشود و میداند وقتی ناراحت میشوید، چهره شما را تشخیص میدهد. نظرات شما را میپرسد چون برای آنن‌ها ارزش قائل است. حتی در موضوعات خاص، چون می‌خواهد علاقه شما را در نظر بگیرد و بعد تصمیم بگیره که اون کار خاص را انجام بدهد یا نه.

آسیب‌پذیر میشود!

در بیشتر فرهنگ‌ها (به غلط) به مردها آموزش داده میشود «سرسخت» باشند و آسیب‌پذیر نباشند؛ چون آسیب‌پذیری به عنوان نشانه‌ای از ضعف تلقی میشود. نکته این است که مردها جنبه آسیب پذیر خود را به شما نشان نمیدهند مگر اینکه عاشق شما باشند یا خیلی به او نزدیک باشید.

 مرزها و خط قرمزهایش را برای شما بیان میکند

در مورد موضوعاتی صحبت می‌کند که در مورد آن‌ها حساس است. مثل از دست دادن‌ها، یا ناامنی‌ها. وقتی راجع به این موضوعات صحبت می‌کند یعنی به احتمال زیاد شما را دوست دارد، به شما اعتماد دارد، در کنارتان راحت است و خودش واقعی اش است، خواسته های خود را صریحا بیان میکند و تلاش میکند تا خود واقعی اش باشد. در کنار شما احساس آزادی می‌کند و مجبور نیست تظاهر کند چون برای هر چیزی که هست کنار شما احساس ارزشمندی می‌کند و می‌داند زیر سوال نخواهد رفت.

برای شما به یک فرد فداکار و محافظ تبدیل میشوند!

کمک کننده، تامین کننده و محافظ بودن، بخشی از غریزه مردها است. آنها می‌خواهند عزیزانشان رو تأمین کنن، کمک کنن و از اون‌ها محافظت کنن و در پایان از آنها تأیید بگیرند.

مسائل را بدون اینکه حتی از او بخواهید حل می‌کند. وقتی میشنوه کارهای شما خوب پیش نمیرود و شما ناراحت هستید، تلاش می‌کند تا آن را برطرف کند. هر کاری که لازم است انجام میدهد تا شما را شاد کند و لبخندتان را ببیند. شما می‌تونی در کوچک‌ترین جزئیات متوجه این از خودگذشتگی بشوید.

هدایای منحصر به فرد و فکر شده ای به شما میدهد

وقتی پسری عاشقته به تو هدایای منحصر به فرد میده. یک هدیه خوش_فکر نشونه اینه که اون عمیقاً به تو اهمیت میده. فقط برای مناسبت‌های خاص به تو هدیه نمیده، به تو هدیه میده چون، چیزی رو دیده و اون رو به یاد تو انداخته.

آرام آرام در همه‌ی جنبه های زندگیش شریک میشوید!

از خودگذشتگی بخشی از عشق است. زمانی که به هم عشق می‌ورزیم، در بسیاری از مسائل، با هم شریک میشویم.یکی از نشانه های مردی که عاشق شماست، این است که شما را به دوستان و خانواده اش معرفی میکند، مهم‌ترین بخش‌های زندگی اش را با شما به اشتراک میگذارد و شما را به همه معرفی کند. پسری که عاشق شماست، به زن‌های دیگر علاقه‌ای نشان نمیدهد؛ شما را با کسی مقایسه نمیکند.

او با شما علایق مشترک پیدا می‌کند. از شما دعوت می‌کند تا در کارهایی که دوست دارد شرکت کنید. با هم فوتبال ببینید یا باهم پیاده‌روی کنید، غذا بپزید یا هر کاری که خودش از انجام دادن آن لذت میبره. در مورد سرگرمی‌های شما و هر کاری که دوست دارید و از انجام آن واقعاً لذت میبرید کنجکاو است! و دوست دارد در انجام فعالیتهایی که دوست دارید، با شما شریک باشد.

در کنار او، احساس دوست داشتنی بودن و ارزشمند بودن میکنید

وقتی در کنارش هستید چه احساسی دارید؟ قدردانی، عشق، تحسین؟ اگر این حس را دارید، او عاشق شماست! در کنارش احساس دوست داشتنی بودن و قدردانی میکنید؛ احساس میکنی برایتان ارزش قائل است و در این مورد تردیدی ندارید، حس میکنید از این که در کنار شماست احساس خوش شانسی می‌کند و این را می‌توانید از چهره و حالات بدنش متوجه شوید.

فردی که عاشق شماست، محبتش را در ملاء عام نشان میدهد، دست شما را می‌گیرد، شما را می‌بوسه یا در آغوش می‌گیرد، او به بودن در کنار شما افتخار می‌کند و از اینکه دیگران از رابطه او خبردار شوند، ترسی ندارد.

چگونه بفهمیم پسری مغرور دوستمان دارد؟

تا اینجای نوشته، در مورد علاقه یک مرد به شما صحبت شد؛ اما یکی از معضلات خانمها این است که طرف مقابل آنها فردی مغرور است و آنها نمیتوانند از علاقع او مطمئن شوند. به همین دلیل، در ادامه این نوشته، به پاسخ این سوال میپردازیم که چگونه بفهمیم پسری مغرور دوستمان دارد؟

راه‌هایی که مردها به شما ابراز علاقه می‌کنند، می‌تواند واضح یا زیرکانه باشد، اما در مقابل به شما این فرصت را می‌دهند تا  به احساساتی که در آن‌ها نسبت به شما شکل گرفته، واکنش مناسبی نشان دهید.

اگر هنوز نسبت به دوست داشتن مرد مورد علاقه‌ خود شک دارید، شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کنیم. در این‌جا نشانه‌های مردی که دوستمان دارد را بیان می‌کنیم.

مردی که دوستتان دارد، برای شما وقت می گذارد

مردی که شما را دوست دارد، تصمیم می‌گیرد تا با شما وقت بگذراند. به عنوان مثال اگر بعد از کار زمانی پیدا کرد که با وجود تمام  خستگی روزانه به دیدن شما بیاید، او دوستتان دارد.

سعی میکند با شما مکالمات طولانی مدت داشته باشد

یکی از رایج‌ترین نشانه‌های دوست داشتن یک مرد، این است که با هر بار دیدن شما، لبخند می‌زند و سؤالات زیادی می‌پرسد تا مکالمه‌اش را طولانی‌تر کند.

فرض کنید با این مرد در راهروی مدرسه یا محل کار روبه‌رو می‌شوید، شما می‌ایستید تا با او حرف بزنید در چنین مواقعی صورتش روشن می‌شود و لبخندی بر روی لبانش می‌نشیند. حتی شما را با صحبت‌های مختلف درگیر می‌کند تا زمان بیشتری در کنارش بمانید. این یک نشانه قوی از دوست داشتن شماست. زیرا اگر شما را دوست نداشت در زمان صحبت کردن، نمی‌ایستاد و حتی کمی آزرده خاطر و عصبی به نظر می‌رسید.

با شما تماس چشمی برقرار میکند

اگر مردی به شما علاقه داشته باشد، با شما تماس چشمی برقرار می‌کند. البته این مورد برای مردان خجالتی و یا افرادی که با تماس چشمی معذب می‌شوند، صدق نمی‌کند. البته تحقیقات نشان می‌دهد که تماس چشمی و استفاده از آن برای برقراری ارتباط با احساسات و مقاصد خود در روابط عاشقانه نقش بسیار موثری دارد.

بنابراین، اگر او شما را دوست داشته باشد، چشمانش به صورت، چشمان و دهانتان خواهد ماند. وقتی به صحبت‌های شما گوش می‌دهد، لبخند می‌زند و از این‌که نگاهش فقط به سمت شماست، بسیار خوشحال است و سعی دارد تا شما را در نگاهش غرق کند.

حال اگر او به شما علاقه‌ای نداشته باشد، در زمان صحبت کردن، مرتب اطراف را نگاه می‌کند و دنبال راهی است تا هر چه زودتر این مکالمه را تمام کند.

زبان بدنش، او را لو میدهد

شما می‌توانید با مشاهده زبان بدن، پی به احساسات یک مرد ببرید. تحقیقات انجام ‌شده در دانشگاه کانزاس نشان می‌دهد که ارتباط غیرکلامی، یعنی زبان بدن و شیوه‌های ارتباط کلامی، می‌تواند احساسات طرف مقابل را، آشکار کند.

آیا او به سمت شما می‌چرخد و بدن خود را از شما دور نمی‌کند؟ آیا پاهای او به سمت شما است؟ آیا حرکات او منعکس‌کننده حرکات شماست؟ به عنوان مثال، اگر پاهای خود را روی هم قرار دهید، آیا او پاهای خود را روی هم قرار می‌ دهد؟

این چنین حرکات کوچکی، نشان‌دهنده علاقه یک مرد به شماست و با زبان بدنش به شما می‌گوید که دوستتان دارد.

دوست دارد شما را لمس کند

از دیگر نشانه‌های ظریفی که علاقه یک مرد را ثابت می‌کند، لمس کردن شما به بهانه‌های مختلف است. ممکن است در حین صحبت کردن با شما، به بازوی‌تان دست بزند و یا مویی که بر روی صورت شما رها شده است را کنار بزند. در حقیقت مردی که به شما علاقه مند شده، در مرحله اول نیاز دارد تا شما را لمس کرده و از نظر فیزیکی به شما نزدیک شود.

اگر لمس کردن او برای‌تان خوشایند نیست، حتی اگر او را دوست دارید، نباید اجازه دهید به بدن شما دسترسی داشته باشد و باعث ناراحتی‌تان شود.

مکالماتی را که داشته اید، به یاد دارد

وقتی یک مرد به شما علاقه داشته باشد به هر چیز کوچکی که مربوط به شماست و با او به اشتراک می‌گذارید، وابسته است. بعد از این‌که با شما صحبت می‌کند، صحبت‌های شما را در ذهنش مرور می‌کند و حتی صحبت‌هایی که در آخرین دیدار خود داشته‌اید را دنبال می‌کند. این موارد نشان می‌دهد که می‌خواهد به شما نزدیک شود و گوش دادن به حرف‌های شما، نشانه‌ای عالی برای روابط آینده‌تان به شمار می‌آید.

از شما دفاع می‌کند

وقتی یک مرد شما را دوست داشته باشد، در موقعیت‌های مختلف اجتماعی، حرفه‌ای و شخصی از شما دفاع می‌کند. برخی از آن‌ها به صورت آگاهانه دفاع می‌کنند و برخی دیگر به صورت غریزی از شما محافظت می‌کنند.

به شما کمک می کند

اگر مردی شما را دوست داشته باشد، از شما حمایت می‌کند. به عنوان مثال در راه‌اندازی یک برنامه یا بازی جدید بر روی گوشی یا رایانه کمک‌تان کرده و یا اگر با شما همکلاسی است، مشکلات درسی‌تان را رفع می‌کند.

 او سوالات زیادی می‌پرسد

اگر پسری به شما علاقه داشته باشد، سعی می کند تا شما را درگیر گفتگو کند. او می‌خواهد در طی این گفتگو، شما را بهتر بشناسد. او علاقه دارد، بداند چه چیزی دوست دارید و یا از چیزی بدتان می‌آید. در اوقات فراغت خود چه می‌کنید، به چه تفریحاتی علاقه دارید، دوستان شما چه کسانی هستند، درباره خانواده شما بیشتر بداند، کجا بزرگ شده‌اید، به کجا سفر کرده‌اید و برای آینده خود چه برنامه‌ای دارید؟

او کنجکاو است تا همه چیز را در مورد شما بداند و در واقع این یک نشانه ظریف و مطمئن برای دوست داشته شدن شماست.

رفتار او در مقابل شما متفاوت است

وقتی مردی شما را دوست دارد،  زمان‌هایی که در کنار شماست، ممکن است رفتاری ساکت یا خونسرد از خود نشان دهد، اما وقتی از حضور شما بی خبر است، ممکن است رفتار متفاوتی از او ببینید. حتی در بسیاری مواقع سعی دارد تا جذابیتش را به شما نشان دهد و با این کار توجه‌تان را به سمت خود معطوف نماید.

image
افراد مغرور، عشق را با رفتارشان به شما نشان میدهند نه با گفتار

او خیلی لبخند می‌زند

زیاد لبخند زدن یک مرد به شما، از دیگر نشانه‌های دوست داشتنش است. حتی اگر مردی خجالتی باشد، معمولا به جای زیاد لبخند زدن، با نگاهش نظر شما راجلب می‌کند. به طور کلی اگر یک مرد، با دیدن شما خوشحال یا چهر‌ه‌اش روشن شد، نشان می‌دهد شما را دوست دارد و به شما علاقه‌مند است.

او تمام تلاش خود را می‌کند تا شما را تحت تاثیر قرار دهد

او تمام تلاش خود را می کند تا شما را تحت تأثیر خود قرار دهد. او ممکن است کارهای مختلفی را مطابق میل شما و یا برخلاف سلایقتان انجام دهد. بنابراین اگر دیدید، مردی به طور مکرر و ناگهانی برای شما تلاش می‌کند، بهتر است از او در این‌ باره سوال بپرسید که آیا این کارها را برای شما انجام می‌دهد و هدفش از این کارها چیست؟

در شبکه‌های اجتماعی با شما ارتباط برقرار می‌کند.

اگر مردی در شبکه‌های اجتماعی شما را دنبال کند، این احتمال وجود دارد که به شما علاقه‌مند شده و می‌خواهد درباره شما بیشتر بداند. حال اگر در این شبکه‌ها برای شروع مکالمه به شما پیام داد، میتوان احتمال داد که دوستتان داشته و در تلاش است تا با شما ارتباط بیشتری داشته باشد.

روی ارتباط صمیمانه و بیش از حد شما با مردان دیگر حساس است.

اگر مردی شما را دوست داشته باشد، زمان صحبت کردن شما با مردان دیگر ناراضی به نظر می‌رسد. حتی در چنین مواقعی، گاهی ممکن است حرف شما را قطع کند و یا مرتب شما را زیر نظر داشته باشد. در واقع حسادت یکی از نشانه‌های دوست داشتن مردان است و این علامت به راحتی قابل تشخیص است.

البته مراقب باشید این نشانه، میتواند یک نشانه ی منفی از شکاک بودن و حساس بودن بیش از حد مرد باشد.

او نکاتی را که درباره خودتان گفته اید، به یاد دارد

اکثر مردان روی مسائل مهم تمرکز می‌کنند، بنابراین اگر جزئیاتی در مورد شما به خاطر بیاورند، نشان می دهد که دوستتان دارند چون برایشان مهم هستید.این موضوع نشان می‌دهد که او به آن‌چه شما می‌گویید، گوش می‌دهد و کارهای‌تان را مشاهده می‌کند و در مجموع اگر کسی شما را دوست داشته باشد، همواره برای او اهمیت دارید.

با شما شوخی می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که زوج‌ها برای ایجاد شادی و نشاط در روابط خود با یکدیگر شوخی می‌کنند. حال اگر مردی در کنار موارد ذکر شده با شما شوخی هم می‌کند، نشانه این است که شما را دوست دارد.  

البته برخی افراد هستند که با همه اطرفیان خود این کار را انجام می‌دهند. بنابراین این فقط طبیعت اوست و نشانه دوست داشتن شما نیست.

نظرتان را می‌پرسد

اگر مردی شما را دوست داشته باشد، نظرتان بیشتر از سایر افراد برایش اهمیت دارد. اهمیتی ندارد مسئله چقدر مهم باشد، او نظرتان را می‌پرسد چون شما برایش محترم هستید. احترام و عشق با هم ارتباط مستقیم دارند.

نوشته های مرتبط با این مقاله

اگر هنوز هم درباره عشق و رابطه عاطفی خود سوال دارید، مقاله نشانه های رابطه عاطفی سالم و نشانه های رابطه عاطفی ناسالم میتوانند به شما کمک کنند تا نوع رابطه خود را تشخیص دهید. علاوه بر این، اگر احساس میکنید که در رابطه عاطفی خود، حال خوبی ندارید، بهتر است نوشته زیما درباره رابطه تاکسیک یا سمی چیست؟ را مطالعه کنید.

سواد عاطفی، یک مسئله مهم است که میتواند روی روابط عاطفی شما اثربگذارد پس بهتر نوشته مربوط به سواد عاطفی را هم مطالعه کنید.

اگر همیشه نگران این هستید که شریک عاطفیتان شما را ترک کند، احتمالا به طرحواره رهاشدگی دچار شده باشید.

کلام آخر

باید در انتخاب فردی که دوستش دارید دقت کنید تا بتوانید یک رابطه عاطفی سالم را تجربه کنید. برای . مشاوران زیما در این مسیر همراه تو هستن. برای رزرو نوبت مشاوره اقدام کنید.

منابع

https://www.marriage.com/advice/relationship/how-to-tell-if-a-guy-likes-you/

https://honarfardi.com/public-skills/personality/does-he-love-me

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *